23/06/2020

Cultuur-Carrousel 2020 gaat niet door

Lionsclub Bergen op Zoom, die op zondag 27 september voor de zevende keer de Cultuur-Carrousel zou organiseren, heeft besloten het evenement voor dit jaar te schrappen. Het hele programma was al rond en wordt door geschoven naar volgend jaar. Het evenement vindt dan plaats op zondag 26 september. Een aantal artiesten, groepen en gezelschappen, die voor dit jaar op het programma stonden, hebben hun medewerking daarvoor al toegezegd.

De Cultuur-Carrousel speelt zich jaarlijks af in een aantal locaties in de Bergse binnenstad. Het evenement biedt artiesten en groepen gelegenheid op het podium te laten zien wat ze in hun mars hebben. Het publiek kan er kennismaken met een zeer uiteenlopend cultureel programma. De opbrengst is bestemd voor een aantal goede doelen.

De aanleiding voor het schrappen van de activiteiten dit jaar ligt uiteraard voor de hand. De Coronacrisis en de maatregelen die op dit moment gelden, maken het onmogelijk om de Cultuur-Carrousel te organiseren. Het publiek heeft tijdens de Cultuur-Carrousel gelegenheid kennis te maken met een groot aantal onderdelen uit het programma en trekt om die reden langs de diverse deelnemende locaties. Het spreekt voor zich dat een 1,5 meter maatregel dan nauwelijks of niet te handhaven is, terwijl ook het aantal bezoekers, dat wordt toegelaten met die beperking, nog onduidelijk is en ook niet overal is te realiseren.