DE Punten sparen voor Voedselbank Goed Ontmoet

Met ingang van maandag 26 november start de actie “D.E. Koffiepunten voor Voedselbank Goed Ontmoet”. De Douwe Egbertspunten leveren koffie op voor de klanten van de Voedselbank, die werkzaam is voor o.a. Woensdrecht, Steenbergen, Tholen en Bergen op Zoom.  Iedere week wordt een  passend voedselpakket aangeboden, waarvan de inhoud door vele organisaties wordt aangeleverd. Ditmaal is er extra aandacht voor pakken koffie, verstrekt via de koffiepunten van de burgers van Bergen op Zoom e.o.

Koffie maakt zelden deel uit van het pakket omdat het  een “luxe “artikel is . Al enkele jaren wordt  er door de Lionsclubs in Nederland aan het eind van het jaar een inzamelingsactie van D.E. koffiepunten gehouden. De ingezamelde punten worden omgezet in pakken koffie voor de landelijke Voedselbanken.  In Nederland worden  dan ca 50 miljoen punten ingeleverd ,  goed voor ongeveer 100.000 pakken koffie.
De regionale Voedselbank Goed Ontmoet  stond vorig jaar, dankzij de vele gulle gevers,  op een zeer eervolle derde plaats  met bijna 2300 pakken koffie!  LIONS Club Bergen op Zoom zou dit jaar graag het aantal van 2017 opnieuw halen,  maar nog liever overtreffen . Hiervoor moeten regionaal  1.3 miljoen D.E. punten worden ingezameld. De Service Club roept daarom de lezers op hun gespaarde punten af te staan voor het goede doel.  In Bergen op Zoom e.o. loopt de actie van week 48 tot begin januari 2019.

D.E. punten kunnen worden ingeleverd via een grote verzameldoos in de diverse winkels. Deze dozen zijn herkenbaar aan de logo’s van D.E – De Voedselbank en de LIONS**

Begin januari  2019 worden de punten geteld  en opgestuurd naar Douwe Egberts waarna  de pakken koffie in februari worden afgeleverd. De organisatoren hopen dat aan de oproep ruim gevolg zal worden gegeven en dat hierdoor het doel van 2500 pakken koffie kan worden gerealiseerd.

De inzameladressen  zijn:

Bergen op Zoom

• Voedselbank Goed Ontmoet, Abraham de Haanstraat
  • Albert Heijn,vestigingen Zonneplein en Glacistraat
  • JUMBO, Van Hasseltstraaten Kompas (Bergse Plaat )
  • MCD, Bloemendaal
  • COOPSupermarkt,Noordgeest

Halsteren

• PLUS MARKT, Dorpstraat
  • Albert Heijn, Dorpstraat

Lepelstraat

• Bakkerinneke,Kerkstraat