02/02/2020

De in december gehouden actie “D.E. Koffiepunten voor lokale Voedselbank Goed Ontmoet” heeft ook dit keer een succesvolle editie beleefd. In West-Brabant en Tholen werden bij een twintigtal winkels en organisaties inzameldozen geplaatst waarmee maar liefst 1.639.302 punten zijn ingezameld. Iets meer dan vorig jaar.

“Een overweldigend aantal!” vertelt coördinator Martien Franken van de actie het. “We schatten in dat we binnenkort ongeveer 3.200 pakken koffie mogen overhandigen aan Voedselbank Goed Ontmoet. Het definitieve aantal wordt pas later deze maand bekend gemaakt wanneer alle landelijke punten verzameld zijn. Maar we houden er ook dit keer een zeer positief gevoel aan over.

Dat nog steeds zoveel mensen de moeite nemen om de actie te ondersteunen en punten te verzamelen doet  de organisatie  erg veel goeds. “Alleen dankzij de bereidwilligheid en goedhartigheid van veel winkeliers en instellingen om verzameldozen te plaatsen hebben we dit aantal kunnen bereiken. Door een steeds groeiend fijnmazig netwerk van uitgekozen locaties werd het winkelende publiek op subtiele manier herinnerd om bij het boodschappen doen hun punten in te leveren.”

Eind februari worden de door Douwe Egberts gesponsorde pakken koffie weer overhandigd aan Voedselbank Goed Ontmoet. Maar stil zitten is er voorlopig niet bij. Martien en zijn team van vrijwilligers van de lokale Lionsclubs zijn alweer bezig met de volgende D.E. punten actie die gepland staat voor december dit jaar. “Het is en blijft dankbaar om dit te kunnen doen, de mooie en positieve reacties die we krijgen stimuleren ons ieder jaar om door te gaan. U kunt dus al beginnen met sparen!”

Kunt u echt niet wachten? Gedurende het gehele jaar staan bij Voedselbank Goed Ontmoet aan de Abraham de Haanstraat en bij het BAShonk aan de Bernadettestraat inzameldozen waar u tussentijds uw DE punten kwijt kunt.