01/12/2022

De jaarlijkse landelijke inzamelingsactie van Douwe Egberts punten voor koffie voor lokale voedselbanken is weer gestart! Voor het 10e jaar zamelen de lokale Lionsclubs in West-Brabant en Tholen weer punten in en dat moet een klapper worden. Vorig jaar werden er namelijk al 5.200 pakken koffie verdeeld onder de cliënten van de voedselbank.

Al enkele jaren wordt door Lionsclubs in heel Nederland aan het eind van het jaar een inzamelingsactie van D.E. koffie- en theepunten gehouden. De ingezamelde punten worden door Douwe Egberts omgezet in pakken koffie voor de lokale Voedselbanken. Zo werden er afgelopen jaar in heel Nederland ruim 92 miljoen punten ingezameld,  goed voor 188.000 pakken koffie. Doordat steeds meer Lionsclubs zich bij de actie aansluiten en de organisatie op zich nemen, groeit het aantal inzamelpunten en de mogelijkheid om punten in te leveren!

“In deze moeilijke tijden van stijgende prijzen voor voedsel, dagelijkse uitgaven en de stijgende energielasten, zijn een paar pakken koffie een zeer welkome aanvulling voor de cliënten van de voedselbank!” Aldus Martien Franken, coördinator van het project namens Lionsclub Bergen op Zoom. “De actie is dit jaar voor de 10e keer en bij een jubileum wil je natuurlijk goed scoren. Vandaar dat we het resultaat van 2021 minstens willen evenaren en zelfs overtreffen! Met deze actie en dankzij de bereidwilligheid van u en veel lokale winkels en supermarkten moet dat lukken. Dus zoek in alle lades, verzamelbikken en doosjes of daar nog DE punten liggen, van koffie of thee, het maakt niet uit, maar lever ze in!”

Begin 2023 worden de verzamelde punten geteld en opgestuurd naar Douwe Egberts waarna de pakken koffie in maart worden afgeleverd. Pas dan worden de definitieve aantallen bekend.

D.E. punten kunnen worden ingeleverd in grote verzameldozen in de diverse winkels en bij het vaste punt bij de Voedselbank. Deze dozen zijn herkenbaar aan de logo’s van D.E. – De Voedselbank en de Lions.

Inzameladressen

Bergen op Zoom

• Voedselbank Goed Ontmoet,  Abraham de Haanstraat
  • Albert Heijn, vestigingen De Zeeland, Zonneplein en Glacistraat